Friday, March 19, 2010

Apa Nak Jadi..isH2..!


Apa nak jadi manusia sekarang ni.. tak berperikemanusiaan langsung.. dulu kita dah dikejutkan dengan isu 'child abuse' di negara kita sendiri hingga bawak maut.. Dan kesannya masih terasa hingga kini.. mana aku pergi still dengar isu 2 jugak.. mungkin isu lama..tapi kesannya merobek hati insan yang masih punya nilai kemanusiaan dan tolak ansur..hari ni, tgk je lar berita.. walaupun didapati penjenayah yang melakukan jenayah ni adalah orang asing, namun x mustahil kan boleh dilakukan dalam kalangan kita sendiri.. mayb dorg nak rasa dlu jenayah 2 dilakukan thdap dorg ataupun org2 yg dorg sayang baru nak insaf..ish2! xpatut btol! apa2 pun, ambik iktibar..bahaya ada di mana2..sentiasalah berdoa memohon perlindungan daripadaNya..amiin~


KUANTAN: Seorang wanita warga emas cedera dibelasah ketika hendak membuang air kencing suaminya dalam satu kejadian samun di Kampung Bukit Puas Sakti, Jerantut awal pagi semalam.

Pegawai Turus Urusetia Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Asisten Superintendan Noor Asyikin Shamsuri berkata, dalam kejadian 1.10 pagi itu, mangsa berusia 50-an membuka pintu belakang dapur rumahnya untuk membuang air kencing suaminya yang mengalami lumpuh sebelum didatangi empat lelaki bersenjatakan parang. "Salah seorang daripada mereka menutup muka mangsa dengan kain sebelum membelasahnya sehingga lebam di muka," katanya.


Beliau berkata, mangsa turut mengalami luka di bahagian leher, telinga dan tangan akibat terkena parang.


Katanya, tiga rakan lelaki terbabit kemudian memasuki rumah berkenaan dan mengumpul empat lagi anggota keluarga mangsa di dalam satu bilik sebelum menggeledah rumah itu.


Kesemua lelaki dipercayai warganegara Indonesia terbabit kemudian melarikan diri pada kira-kira pukul 3 pagi bersama wang tunai dan barangan berharga bernilai kira-kira RM4,000. -Bernama


JENAYAH MENINGKAT!!

SALAH SIAPA?????!!

HENTIKAN JENAYAH!!

KAMI MAHUKAN GENERASI BEBAS JENAYAH!

1 comment:

  1. pendidikan hati, pendidikan sejati..

    mari serapkan tasawuf dalam pendidikan negara

    tetapi

    kita serap dalam diri kita dahulu

    aku yang masih berkekurangan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...