Thursday, March 18, 2010

Maaf..??




Maaf? Biasa dengar perkataan ini kan? atau selalu menuturkan ungkapan ini? atau bosan dengan ungkapan ini? Selama aku hidup, aku sering mendengar orang kata 'tiada ungkapan terima kasih dan maaf dalam persahabatan apatah lagi dalam percintaan'.. betulkah? Waahh!! indahnya persahabatan, indahnya percintaan jika begitu kenyataannya..

Namun, melalui penglaman sendiri..,aku sering berjumpa dengan kata maaf ini.. Apakan tidak..setiap perlakuan aku, ada sahaja yang melukakan hati setiap pihak.. Oleh itu, ungkapan maaf juga lah yang mengiringi pembelaanku.. Sehingga membuat aku menjadi seorang pemaaf dan peminta maaf.. (mcm pelik pula kan?)..Pada aku, memang senang nak memaafkan tetapi melupakan..?? aduhh! pedihnya x tergambar.. Sejak semalam, aku telah menyalakan api kemarahan insan yang aku sayangi.. sampai sekarang bahangnya masih terasa.. dia belum bersedia untuk berhadapan denganku..Aku sedih..(T_T)..aku tunggu hingga dia bersedia..Tetap tunggu.. (seksanya penantian *_*) Aku menanti perbicaraannya untuk memaafkanku walaupun kata2 itu bukan bukti unggulnya perasaan..

Mungkin ungkapan maaf hanya lebih bermakna sekiranya aku 'tidak ada'.. Bila kehilangan sesuatu, barulah kita akan menyedari kehadirannya.. itulah manusia (termasuk Aku)..Andaikata dia terbaca ungkapan maafku ini, aku ingin dia tahu bahawa cara apakah lagi perlu untukku lakukan untuk zahirkan perasaan ini.. yang aku mampu hanyalah..'Aku minta Maaf'...




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...