Friday, December 2, 2011

Baby Sitter vs Nak Cantik!


Salam smua.. (sape2 yg bce entry ni la)..hehe.. Pe khbr? cuti dah lma start..tgk2, belog aku awl plak cuti nye ye..haha.. (asyk gelak je, tampo nak??!) eh2..ok2, back 2 da topic..

mmg lah..muka aku mmg dah kne cop jd baby sitter loni (nany)..otokee..! haha.. pe idaknyo, jge ank buah shari, jge adk2 kecil sminggu..wuu.. skg ni pun pnjgaan lom berakhir... sabo je la..sikit hari lg aku dh nk terbang g Tanah Melayu.. alhamdulillah.. murah rejeki thn ni dpt jln ngn kwn2.. hrp2 smuanya ok..

o ye, nk tw x, cuti2 ni mmg susah kn nk kwal nafsu makan kan..habis naik berat badan..muahaha..! dr berisi jd gendot..muka pun dh naik jerawat neyh.. aku maseh ingt lg tym primary school muka aku punyaaa laaa... mcm hampeh! byk jrwt n gtal plak 2..mcm kne resdung je..tp xdop gak..hehe.. nk taw cne aku dpt hilangkan sgala natang2 2? ok ni tips simple dy yg aku bca kt bku dlu n apply kt muka n hasilnya mmg best..:

MASKER KUNYIT:

1. Sediakan bahan2 : asam jawa, kunyit hidup, bedak sejuk, limau nipis

2. tumbuk kunyit hdup smpai lumat n campur dengan bedak sejuk. yang asam jawa 2 ambik air dy sket je..jgn ambik banyak 2 tomaq haloba 2.. n smua bhn2 2 cmpurkn skali.. pastikan x cair sangat n x pekat sangat.. kalo cair, tmbah bdk sejuk, kalo pekat sangat, tambah air asam jawa

3. jadikan dy sbgai masker n sapu rata kt muka. bole ltak kt muka hari2

haa..ni la jd muka korang nt.. (mcm jd org kne pnyakit kuning taw lpas basuh nt..hehe)
gambar hiasan. sumber: Google image

4. biar smpai kering n then bilas. oh ya, masker yg lebih yg x guna 2 leh simpan dalam peti sejuk then bole guna lg kemudian hari.

5. limau nipis 2 pulak korang leh wat air utk basuh muka nak perangi jerawat2 yg menggeramkan 2.. yg pnting tym basuh 2 mmg akan rasa pedih gila2.. limau kowt mmg lah pedih kan..wt 3 kali seminggu

6. usaha + doa + tawakal = berjaya.. kne konsisten pkai tw.
hehe..tp kan ubat mujarab wt muka nmpk berseri mmg air wudhuk jugak la.. =))

selamat mencuba..!

ilal liqa' wa ma'assalamah <3

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...