Tuesday, January 24, 2012

al-Pai: Dear Izmael Hanz, ko taw ka?


-ko taw ka betapa pilu nya hati kami bila takda ko di sini?
-ko taw ka betapa merana hati kami bila kami tahu berita tentang ko tu?
-ko taw ka betapa sakit kami bila tengok ko tabah di luar tapi perit di dalam?
-ko taw ka takda lagi org maw kasi tapuk kasut si amalina?
-ko taw ka takda lagi orang maw ketawa macam ko selalu ketawa di kelas?
-ko taw ka takda lagi orang maw tanya soalan pelik2 sama ustazah sabariah?
-ko taw ka takda lagi orang yang suka bawa pensyarah2 bercerita dan bincang soalan yang keluar tajuk supaya cepat habis masa kuliah?
-ko taw ka takda lagi orang maw senyum lebar2 sampai nampak gigi yang silau2 macam ko di kelas?
-ko taw ka takda lagi abang Ngah al-Pai?
-ko taw ka takda lagi kami nampak orang yang turun pi padang main bola tampar sorang2?
-ko taw ka takda lagi drebar kami yang tak pakai kunci bila driving keta?
-ko taw ka takda lagi orang yang kami bole bawa bgaduh main2?
-ko taw ka takda lagi geng kami makan di cafe pagi2?
-ko taw ka takda lagi orang maw bawa moto jaguhyang bunyi garau2 tu?
-ko taw ka takda lagi yang maw bcakap sama papan putih n dinding di depan?
..............................................................................................................................................................

"FRIENDSHIP IS NOT ABOUT WHOM YOU HAVE KNOWN THE LONGEST, IS NOT ABOUT WHO COME FIRST OR WHO CARES THE BEST..... BUT ITS ALL ABOUT WHO CAME AND NEVER LEFT"

well, here we are..SAHABAT

“Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah”

“Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian”

"Ukhwah itu bukan pada indahnya pertemuan,tapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya"

"Sahabat sejati sahabat yang boleh berkongsi suka dan duka,
sahabat yang berbudi pekerti mulia membawa kita kepada kebaikan
dunia dan akhirat"

“Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri”

“Dalam masa kejayaan, teman-teman mengenal kita. Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman-teman kita."

Apabila engkau ingin mengambil seseorang menjadi teman,maka buatlah dia dia supaya marah kemudian suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu dan rahsiamu.Sekiranya ia mengatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu,maka ambillah dia menjadai sahabat

Kalau engkau ramai sahabat, bersyukurlah! Lantaran ramai orang yang menghargai dan memperhatikan engkau,tandanya harga dirimu mahal dan timbangannya berat.

Manusia yang paliang lemah ialah oarang yang tidak sanggup mencari teman dan paling lemah daripada itu ialah orang yang mensia-siakan teman yang diperolehinnya.

Sahabat sejati adalah orang-orang yang dapat berkata-kata benar denganmu, dan bukan orang-orang yang dapat membenarkan kata-katanmu

Bersahabat dengan orang jahat itu ibarat berperahu di laut.Sungguhpun kita selamat daripada tenggelam tetapi kita tidak terlepas daripada rasa takut

Apabila datang kesusahan dan kepayahan,di situlah nyata kawan dan lawan

"Tidak ada kebaikan bagi sahabat kecuali dengan kesetiaan"

"Apabila temanmu berubah dan bertukar keadaannya,jangan engkau tinggalkan dia,kerana kadang-kadang ia membengkok dan kadang-kadang ia melurus."

-ko taw ka betapa semangatnya kami wat gambar2 ni utk ko?
-ko taw ka kami tunggu ko sihat cepat2?
-ko taw ka kami smua rindu ko?

KO TAW KA PIJUL?????
syafakallah.. kami tunggu ko datang IP balik...:')

"Jika sesuatu yang baik pergi, jangan kamu sesali. Kerana sesuatu yang lebih baik menanti untuk kamu hampiri. Allah mengetahui apa yang tidak kita ketahui"

14 comments:

  1. bergenang... semoga sahabat kita cepat sembuh... ^^ amin

    ReplyDelete
  2. maw nangis pula aku ni taw... T_T

    ReplyDelete
  3. hmmmmmmmmmmmm...sgttttt cdhhhhh

    ReplyDelete
  4. tersentuh hati tua nie.... huhuhu

    ReplyDelete
  5. Si pijul pernah kasi rosak payung saya masa volleyball tournament haritu.. dia ganti baru! haha... sedey juga sy dpt ni berita.. wlpun sy tia rapat sma dia, I wish the best for him. Si pijul kuat bah kan, he can overcome all this :)

    ReplyDelete
  6. syafakallah.. smoga dia kuat hadapi smua ni :)

    ReplyDelete
  7. kamu tw ka berapa kali aku baca entry ni??

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. hehe..lagu ko ni slalu aku dengar time mw tdo...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...