Monday, January 23, 2012

aL- Pai: Tomodacchi!



Assalamualaikum... :)

oke2, ni bukan nak jual ubat ke nak promote sapa2 ke ok.. just nak share pengalaman bersama mereka2 yang istimewa dalam hidup.. TOMODACCHI!! means KAWAN! yeah.. kawan yang sekarang ni sama2 berjuang dan lalui pelbagai pengalaman suka duka bersama.. ehheiii!

kAwan sejati payah nak cari sekarang ni..yalah, harga barang pun naik (apa kena mengena??)
-_- ... bagi saya, kawan yang baik adalah kawan yang menasihati kita dan menegur kesalahan kita supaya kita boleh betulkan kesalahan tu.. kawan yang baik ni tak akan biarkan kita terus2 lakukan kesalahan tu.. dia bole jadi pendengar yang setia, penasihat dan pemberi motivasi dan rela berkongsi kesenangan dan kesusahan bersama.. dan yang paling penting, kawan yang baik ni tak kedekut nak bagi pinjam duit bila anda mengalami masalah kewangan!! hahaha

"kawan adalah cerminan jati diri".. means, dengan sapa anada berkawan, macam tulah diri anda.. yeke? (ye kot) orang selalu cakap, jangan terlalu memilih kalau nak cari jodoh.. nanti diri sendiri yang rugi.. but for me, tak salah memilih kan.. tapi nak pilih pun jangan lah pilihan yang tak ingat dunia.. nak kawin anak raja la, anak itu la, anak ini lah.. heyy, ukur baju di badan sendiri dulu ye..hehe kalau jodoh ceritanya macam tu.. so, macamana pula dengan kawan?? yeah, nak berkawan pun pandai2 lah pilih kawan.. kawan dengan semua orang tak pe.. kalau kawan tu akhlak baik, syukurlah.. kalau kawan tu akhlak kurang baik, kita pula kena mainkan peranan untuk jadi kawan yang baik dan sentiasa menasihati ok.. :)

al-Pai yang comel ^^v

In this lifetime, i praise Allah sebab bagi pinjam kawan2 yang sangat berharga buat diri.. tak rugi pun berkawan.. teringat pulak satu ayat ni:"p/s persahabatan adalah selama-lamanya..meskipun tidak terlihat secara zahir, namun ia tetap menyala dan terasa walau di mana pun berada..well, kawan2 appreciate it before your lose it.. live your life! hee~ lub ya all my pwen!!"

hahaha...nak gelak golek2 pun ada bila ingat balik betapa mentah nya aku time dulu nak berkawan..adoi..rasa malu ingat balik tapi lucuuu banget! ekekeke.. takpe2..keep moving forward.. learn from our own experience kan? Allah sntiasa tahu apa yang terbaik untuk kita.. Allah bagi kita keperluan, bukan kemahuan..:) so, nasihat untuk diri dan sahabat2 di luar sana, jadilah kawan sejati dan tanamlah keikhlasan dalam persahabatan agar ianya menjadi tali persahabatan yang diredhai Allah di dunia dan akhirat..

amiin~

kbai~^^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...