Saturday, January 14, 2012

Buku Sejarah Kita...al-Pai

Terkenang kembali detik2 pertemuan bersama ahli keluarga al-Pai... menatap kembali satu per satu potret sejarah.. hingga membuatku tersenyum sendirian.. teringatkan bermacam gelagat ketika pertama kali berkenalan dan bersua muka.. masing-masing tidak mengenali hati budi yang lain.. dan mungkin juga masing-masing mempunyai pelbagai tanggapan... baik, prejudis, pelik, no feeling.. hari demi hari berlalu dan kita makin mengenali antara satu sama lain.. hingga terbitlah watak cerminan diri.. suka dan duka, gelak dan tangis, cinta dan benci, lucu dan menyampah, gurau dan senda, sihat dan sakit menjadi teman setia ceritera kehidupan yang kita lalui.. semuanya mengajar erti hidup.. memberikan pengalaman yang cukup bermakna.. mencatat buku sejarah kita yang semestinya tidak dimiliki oleh orang lain.. setelah beberapa tahun hidup bersama, terasa semakin jatuh hati.. sayang-menyayangi.. sedih bila ada yang terpaksa pergi.. walau bukan dengan kehendak diri............ walau apa pun yang terjadi, ingatlah bahawa kita semua sememangnya telah ditakdirkan berjumpa dan bersama menjalin erat ukhuwwah yang telah terbina.. seriously, saya mengenang semua yang kita lalui bersama....






semoga kita terus bersama dalam keredhaanNya.. menabur bakti menegakkan agamaNya.. tanpa berasa jemu dan tidak berpaling dariNya..
insyAllah....

"...dan janganlah kamu berputus asa dar rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir."
(Yusuf : 87)

2 comments:

  1. klu citer ja sal al-pai, msti terselit jgk rasa sedih..

    ReplyDelete
  2. huhu...kan..xtaw la kta byk bgmbira ka bsdih..haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...