Saturday, March 20, 2010

Yang Aku Rindui...

Alhamdulillah.... itu sahaja lafaz yang mampu aku ungkapkan setelah mendengar suatu bunyi yang mendorong aku untuk menoleh ke luar jendela.. ya... hujan yang aku rindui dah turun..(bukan band HUJAN ye)..he..
tepat jam 5.22pm td, rintik2 hujan mula kedengaran jatuh di atas zink rumah aku..ingatkan khayalan..sebab aku sangat2 merindui hujan selama ini.. dah dekat 2 bulan hujan x kunjung tiba..hanya doa mengiringi harapan.. dan hari ini, terbukti ALLAH tidak mensia-siakan doa hambanya.. Alhamdulillah..

Sedang aku mengarang sesuatu di sini, hujan masih menemani aku..alhamdulillah.. hujan kini membasahi bumi Keningau yang sebelum ni sangat gersang dan dahagakan nikmat hujan.. sebelum ni, aku sendiri dengan jelasnya dapat melihat banyak peistiwa kebakaran yang menghantui penduduk di Keningau ini.. bukanlah di bandar, tapi di kawasan2 yang kita sendiri perlukan untuk membekalkan oksigen dan pemandangan yang menyejukkan mata.. Alhamdulillah.... Hujan yang kita rindui telah kunjung tiba........

~Ya Rabb, syukr 'ala hadzihi ni'mati~ (^_^)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...